Η πολύωρη χρήση του υπολογιστή βλάπτει σοβαρά την υγεία

Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2015

Η επιλογή της σχολικής τσάντας.



    Η επιλογή της σχολικής τσάντας και η ορθή χρήση της έχουν μεγάλη σημασία για την υγεία του παιδιού.

    Οι σχολικές τσάντες όταν είναι βαριές ή όταν δεν χρησιμοποιούνται σωστά, προκαλούν βλάβες στους μυς και στις αρθρώσεις δημιουργώντας πόνους στην πλάτη, στη μέση, στο λαιμό, στους ώμους, στη σπονδυλική στήλη και ανωμαλίες της στάσης του σώματος.

     Οι γονείς είναι καλό να μαθαίνουν για τα προβλήματα της σχολικής τσάντας, να ενημερώνουν τα παιδιά για το ζήτημα και να παρακολουθούν εάν παρουσιάζονται προβλήματα. Η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο αποβαίνει 
εξαιρετικά χρήσιμη. 



     Η σχολική τσάντα για να είναι κατάλληλη για το παιδί πρέπει να έχει ορισμένα χαρακτηριστικά:

1. Φαρδείς ιμάντες με βάτες για τους ώμους. Να υπάρχουν δύο ιμάντες για τους ώμους και όχι μόνο ένας που περνά διαγώνια μπροστά από το σώμα του μαθητή

2. Στο πίσω μέρος (εκείνο που έρχεται σε επαφή με την πλάτη), η ύπαρξη φαρδιάς βάτας κάνει τις τσάντες να είναι πιο αναπαυτικές και προστατεύει από αιχμηρά αντικείμενα

3. Ο ιμάντας που περνά από τη μέση, επιτρέπει καλύτερη πρόσδεση της τσάντας στο σώμα και καλύτερη κατανομή του βάρους της. Η ίδια η τσάντα, δεν πρέπει να είναι βαριά αλλά ελαφριά

4. Οι σχολικές τσάντες με ρόδες είναι πολύ καλή επιλογή διότι επιτρέπουν στους μαθητές να μην τις φορτώνονται.


    Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τη σχολική τσάντα με ορθό τρόπο για αποφυγή πρόκλησης βλαβών:

1. Είναι απαραίτητο να τοποθετούν και τους δύο ιμάντες στους ώμους και όχι μόνο τον ένα. Εάν μεταφέρουν την τσάντα με μόνο ένα ιμάντα, καταπονούν τους μυς και βλάπτουν τη σπονδυλική τους στήλη. Οι ιμάντες πρέπει να είναι καλά τραβηγμένοι για να κρατούν την τσάντα κοντά στο σώμα και αυτή να βρίσκεται περίπου 5 εκατοστά πάνω από τη μέση

2. Το περιεχόμενο της τσάντας πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο ελαφρύ. Τα αντικείμενα που δεν είναι εντελώς απαραίτητα, να αφαιρούνται. Η τσάντα δεν πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από 10% του βάρους του παιδιού

3. Να χρησιμοποιούνται όλα τα μέρη της τσάντας. Η κατανομή των βιβλίων σε αυτή να γίνεται ομοιόμορφα για να υπάρχει ισοζυγισμένη κατανομή του βάρους. Τα πιο βαριά αντικείμενα να είναι στο κέντρο της πλάτης του παιδιού

4. Τα ατομικά ερμάρια στο σχολείο, βοηθούν. Εάν το παιδί φοιτά σε σχολείο που υπάρχουν ατομικά ερμάρια, θα μπορούσε ορισμένα βιβλία να τα έχει διπλά, στο σχολείο και στο σπίτι, για να αποφεύγεται η μεταφορά τους

5. Όταν τα παιδιά πρέπει να σκύβουν, να το κάνουν λυγίζοντας και τα δύο τα γόνατα και όχι να κάμπτουν τη μέση όταν μεταφέρουν ή όταν πρέπει να σηκώσουν μια βαριά σχολική τσάντα

6. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης των μυών της πλάτης τα βοηθούν να μεταφέρουν καλύτερα το βάρος της τσάντας τους. Ρωτήστε τον παιδίατρο σας ή ένα άλλο ειδικό για συμβουλές σχετικά με τις ασκήσεις ενδυνάμωσης της πλάτης.

     Οι γονείς πρέπει να ρωτούν τα παιδιά εάν αισθάνονται πόνο ή άλλες ενοχλήσεις εξαιτίας της σχολικής τσάντας. Να μην παραβλέπουν τα παράπονα τους για πόνους στην πλάτη, να ζητούν τη συμβουλή του παιδίατρου τους και να μιλούν με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για τρόπους ελάφρυνσης της τσάντας.

Πηγή : http://diatrofi.medlook.gr/articles.php?id=326&type=1

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου